Wiele firm małych, średnich czy wielkich korporacji często zwraca się do agencji marketingowych o pomoc w skutecznej kampanii reklamowej, która wyniesie firmę na wyżyny. Obecnie prawie każda agencja działa kompleksowo, więc warto zastanowić się, jakie mamy oczekiwania przy współpracy z taką firmą i co chcemy osiągnąć, korzystając z jej usług.
Z tego artykułu dowiesz się, jak wybrać najlepszą agencję marketingową oraz czym się ona zajmuje i czy warto zdecydować się na doradztwo marketingowe w formie outsourcingu.
Definicja agencji marketingowej
Agencja marketingowa pomaga klientowi wdrożyć strategie marketingowe i nimi zarządzać, aby osiągnąć jak najlepsze cele biznesowe. Firma wykorzystuje w tym celu szereg narzędzi i kanałów, w których implementuje możliwie oryginalne, kreatywne i absorbujące treści mające wzmocnić wizerunek marki klienta i często wypełnić założone cele, jak np. zwiększenie sprzedaży artykułu czy usług lub np. zmniejszenie liczby zwrotów produktu poprzez lepsze zrozumienie jego przeznaczenia.

Marketing w agencji. Z czym się to je?
Agencja poprzez różne metody, promuje firmę w internecie i poza nim. Promocja dotyczy wielu aspektów, takich jak np.:
- reklamy w mediach
- stworzenie strony internetowej
- prowadzenie Social Media
- gadżetów reklamowych
Agencja marketingowa współpracując z klientem poprzez doradztwo marketingowe, ma na celu wskazanie takich strategii i rozwiązań, które pozwolą firmie uzyskać najlepsze wyniki finansowe. Na bieżąco śledzi rezultaty wdrażanych pomysłów i w razie potrzeby od razu je modyfikuje, aby uzyskać jak najlepsze efekty do oczekiwanych.
Rodzaje agencji reklamowych
Istnieją różne rodzaje agencji specjalizujących się w marketingu. W zależności od Twoich potrzeb i oczekiwań możesz wybrać najbardziej odpowiednią dla Twojej firmy.
Agencja marketingu cyfrowego oferująca kompleksowe usługi
Taka agencja świadczy usługi, które rozwijają się w internecie, a firma czerpie z tego korzyści. Należą do nich m.in.:
- optymalizacja strony pod wyszukiwarkę (SEO)
- płatne reklamy za kliknięcia (PPC)
- projektowanie strony www
- systematyczna opieka nad stroną
- reklama w mediach społecznościowych
- tworzenie strony firmowej w Social Mediach oraz zarządzanie nimi
- marketing e-mailowy
Agencja specjalistyczna
Zajmuje się szczegółowo jednym lub kilkoma zagadnieniami z poprzedniej listy. I tak agencja SEO, będzie zajmowała się treściami i ich optymalizacją pod wyszukiwarkę, a agencja stron internetowych, zajmie się stworzeniem strony i ewentualną opieką nad nią.
Tradycyjna agencja reklamowa
W przeciwieństwie do internetowych agencji zwanych często kreatywnymi, tradycyjna agencja głównie skupia się na standardowym marketingu, który obejmuje:
- public relations
- zarządzanie marką
- marketing drukowany (ulotki, broszury)
- marketing telewizyjny i radiowy (reklama)
Przy wyborze najlepszej dla Ciebie firmy, musisz skupić się na celu, jaki Ty i agencja marketingowa chcecie osiągnąć, na grupie docelowej (młodzi ludzie wolą internet, do starszych reklama tradycyjna będzie docierała lepiej) oraz na swoim budżecie.