Agencja marketingowa – wszystko co musisz wiedzieć

Agencja marketingowa – wszystko co musisz wiedzieć

Wiele firm małych, średnich czy wielkich korporacji często zwraca się do agencji marketingowych o pomoc w skutecznej kampanii reklamowej, która wyniesie firmę na wyżyny. Obecnie prawie każda agencja działa kompleksowo, więc warto zastanowić się, jakie mamy oczekiwania przy współpracy z taką firmą i co chcemy osiągnąć, korzystając z jej usług.

Z tego artykułu dowiesz się, jak wybrać najlepszą agencję marketingową oraz czym się ona zajmuje i czy warto zdecydować się na doradztwo marketingowe w formie outsourcingu.

Definicja agencji marketingowej

Agencja marketingowa pomaga klientowi wdrożyć strategie marketingowe i nimi zarządzać, aby osiągnąć jak najlepsze cele biznesowe. Firma wykorzystuje w tym celu szereg narzędzi i kanałów, w których implementuje możliwie oryginalne, kreatywne i absorbujące treści mające wzmocnić wizerunek marki klienta i często wypełnić założone cele, jak np. zwiększenie sprzedaży artykułu czy usług lub np. zmniejszenie liczby zwrotów produktu poprzez lepsze zrozumienie jego przeznaczenia.

Agencja marketingowa podczas tzw. brainstorm'u
Agencja marketingowa podczas tzw. brainstorm’u w jednej z sal grupowych

Marketing w agencji. Z czym się to je?

Agencja poprzez różne metody, promuje firmę w internecie i poza nim. Promocja dotyczy wielu aspektów, takich jak np.:

  • reklamy w mediach
  • stworzenie strony internetowej
  • prowadzenie Social Media
  • gadżetów reklamowych

Agencja marketingowa współpracując z klientem poprzez doradztwo marketingowe, ma na celu wskazanie takich strategii i rozwiązań, które pozwolą firmie uzyskać najlepsze wyniki finansowe. Na bieżąco śledzi rezultaty wdrażanych pomysłów i w razie potrzeby od razu je modyfikuje, aby uzyskać jak najlepsze efekty do oczekiwanych.

Rodzaje agencji reklamowych

Istnieją różne rodzaje agencji specjalizujących się w marketingu. W zależności od Twoich potrzeb i oczekiwań możesz wybrać najbardziej odpowiednią dla Twojej firmy.

Agencja marketingu cyfrowego oferująca kompleksowe usługi

Taka agencja świadczy usługi, które rozwijają się w internecie, a firma czerpie z tego korzyści. Należą do nich m.in.:

  • optymalizacja strony pod wyszukiwarkę (SEO)
  • płatne reklamy za kliknięcia (PPC)
  • projektowanie strony www
  • systematyczna opieka nad stroną
  • reklama w mediach społecznościowych
  • tworzenie strony firmowej w Social Mediach oraz zarządzanie nimi
  • marketing e-mailowy

Agencja specjalistyczna

Zajmuje się szczegółowo jednym lub kilkoma zagadnieniami z poprzedniej listy. I tak agencja SEO, będzie zajmowała się treściami i ich optymalizacją pod wyszukiwarkę, a agencja stron internetowych, zajmie się stworzeniem strony i ewentualną opieką nad nią.

Tradycyjna agencja reklamowa

W przeciwieństwie do internetowych agencji zwanych często kreatywnymi, tradycyjna agencja głównie skupia się na standardowym marketingu, który obejmuje:

  • public relations
  • zarządzanie marką
  • marketing drukowany (ulotki, broszury)
  • marketing telewizyjny i radiowy (reklama)

Przy wyborze najlepszej dla Ciebie firmy, musisz skupić się na celu, jaki Ty i agencja marketingowa chcecie osiągnąć, na grupie docelowej (młodzi ludzie wolą internet, do starszych reklama tradycyjna będzie docierała lepiej) oraz na swoim budżecie.